söndag 30 november 2008

Ekspinnargatan.

Min rumpa befinner sig på en datorstol på Ekspinnargatan, mitt forna barndomshem, tyckte det var dags för en visit till gamla Enköping och fira 1:a advent med föräldrarna mina. Smällfet efter all mat jag tryckt i mig och finner det svårt att vänja mig vid tangentbordet.

När jag anländer till det rosa tegelhuset på Ekspinnargatan i Gånsta i Enköping går jag alltid min sedervanliga husesyn. Tittar på gamla bilder när vi knappt var pottränade, bilder som jag sett tusen gånger förr, går in i alla rummen, främst mitt gamla rum där spåren efter mina 14 års vistelsetid är väl bortstädade. Spanar efter nya saker dom köpt. Favoritsysselsättning är dock att öppna kylskåpet och njuta av all mat som finns därinne. Trycka i mig några kakor, skiva upp några ostbitar, dricka lite juice osv osv. Denna husesyn har blivit en rutin sen jag för 2 år sedan lämnade det rosa pittoreska tegelhuset på Ekspinnargatan.

Nu ska jag upp på vinden och rota igenom lite lådor som jag lämnade efter mig när jag lämnade fula patetiska äckliga lilla Enköping.

1 kommentar:

Anonym sa...

sitter och skrattar så tårarna faller ! ..! känner igen mig=P