onsdag 12 november 2008

en mor vet alltid sin dotters bästa

Två sena hemkomster från jobbet pga av förseningar. Gårdagens hemkomst fördröjdes då jag hamna i konflikt med taxibolaget. Nästan 40 minuter efter att ha beställt en taxi anländer den på Uppsala Centralstation. Tack! Att stå ute i regnet och gråta av ilska och kroppens skrik efter sömn och köldskador var inte det jag efterfrågade. Allt slutade med att 020202020 ringde ett annat taxibolag som slutligen skjutsade hem mig till Lagerlöfsgatan. Mitt dåliga humör försvann i samma sekund som jag steg in i taxin och världens snällaste taxichaufför bemötte mig på ett fantastisk sätt.

Denna natt, med hemkomst kl 02.00 och utan strul med taxis, räddades mitt sömnbrist temperament i samma sekund som jag öppnar dörren till lägeneheten. Jag bemöts av tjocka paket i dörrkarmen som det står mitt namn på, då jag efter 4 månader fortfarande inte adressändrat blev jag förvånad. Men efter en nogrannare titt på handstilen ser jag att det är min mors hand som slarvigt skrivit dit texten. Paketen innehöll abnormt mycket strumpor, som i många fall anses som ett tråkigt innehåll, men för mig är ett tecken från Gud, eller helt enkelt en mamma som vet sin dotters bästa. Hon hade lagt märke till vid vårt senaste möte att min fötter var nakna och förstod med ens att jag hade en smärre kris med strumpor. Min mor vet alltid mitt bästa och jag kan nu ännu en kväll gå till sömns med ett bättre humör än det jag hade tidigare under kvällens gång.

Inga kommentarer: