söndag 11 oktober 2009

skabb

det är äckligare än det låter men det är jag som blivit smittad, jag har inte smittat med ordet inte understrucket. det underlättar hela den här "ringa runt och berätta att folk har skabb" grejen. jag har haft dom små djuren levandes under min hud en gång tidigare. man kan säga att jag är lite av en veteran inom skabbämnet. tydligen hade sigge och steffe slaggat i en hundkoja på fyllan så jag har alltså hundkvalster under min hud. det ÄR äckligt. så alla som har sovit hemma hos mig/lånat kläder inom den närmsta månaden grattis ni har med största sannolikhet skabb. hundskabb.

kan också säga att hela den här helgen har varit underbar med Märta i centrum. Gårdagens förfest spenderades bakom ett elskåp ett kvarter ifrån Hornsgatan. sen blev det någon spansk salsa krog som sög fårpung så jag och märta spenderade en timme med att köra ner våra tungor i varandras munnar. killarna dreglade. vi fick ingen gratisöl. sen påvägen hem spydde märta oförberett ner mig med sin röda rödbetsspya. "DET ÄR RÖDBETOR ALLIHOPA INTE BLOD" skrek jag lugnande till förskräckta förbipasserande. sen ramlade märta i brommaplans trappa och drog ner mig i fallet. hon klarade sig utan skador. jag kan inte röra högerbenet. sen hittade jag två reklamskyltar 2 meter höga som vi snodde, det var tungt att frakta så jag snodde en burvagn också. två killar stod utanför vårt lägenhetshus och rökte när vi kom dragandes med en burvagn och 2 gigantiska skyltar "kaffe och kanlebulle 39 kr". jag kan inte sluta tänka på vad dom tänkte när vi stod i en halvtimme med att försöka få in burvagnen genom porten och in i hissen. vi lyckades. sen låg vi på golvet i lägenheten i 1 timme och skrattade ihjäl oss. det var absurt. vi skrattar ännu...

Inga kommentarer: