torsdag 26 maj 2011

när det är 90 % sol om veckorna så gör det inte så mycket när man vaknar en morgon och himlen är täckt av en stor grå massa och regnet smattrar mot rutorna. idag har det regnat nåt så fruktansvärt. och det enda jag vill är att det skulle sluta innan jag hämtar ungarna från skolan.

förövrigt fick den mellersta ungen Lia ett jävla psykbryt imorse. Hon är sannerligen det lataste barnet jag någonsin träffat. Fröken hade lämnat sina skor i sitt rum på övervåningen och tyckte att jag skulle hämta dom. Aldrig. Hämta dom själv sa jag. Och så har fröken inte lärt sig att jag ALDRIG ger mig. Jag är inte övertalningsbar när det gäller sådana saker. Efter 10 minuter och skolan började om 5 så sa jag att hämtar du inte dina skor så blir det ingen teve efter skolan. Då gick hon med tunga steg uppför trappan och skrek halsen av sig. Bokstavligt talat skrek så högt att jag trodde öronen skulle explodera. Hon gav sig men det gjorde inte jag, jag ser fram emot den dagen hon lär sig det.

Inga kommentarer: