lördag 16 juli 2011

asså vad blir det?

idag har jag varit självmordsbenägen sen klockan 08.00. Trots att vi kom i säng väldigt sent så vaknar jag alltid runt 8 på morgonen och kan inte somna om. Eftersom jag sällan sover hemma heller så kan jag inte knata upp ur sängen och sysselsätta mig utan måste tålmodigt vänta på att den snarkande mannen ska vakna till liv.
X antal timmar senare möter jag upp Elin i Camden för svindyr italiensk pizza. Big mistake för sedan satt spyan i halsen några timmar må jag lova.

Nu står Elin i köket och fixar käk, för nu är vi tillbaka i party moodet. whoop whoop.

vi har försökt klura ut hur vi blev så himla packade, speciellt Elin, som försöker förklara för ett par äkta engelsmän att det minsann inte är säkert att beställa taxi från taxibåsen utan att man ska haffa en på gatan. Efter att tre karlar stått med häpna blickar några minuter och låtit elin mata på om sin (o)kunskap om londons taxi system så utbrast jag: dom har bott i london hela sina liv så jag tror dom vet bäst.

Elin: svart taxi ( dom svarta taxibilarna) är dyra men kan haffas från gatan. Taxibilarna som beställs från bås ( och ser ut som vanliga personbilar) är billigare och bör ICKE haffas från gatan då det räknas som svart taxi. Dom skall alltså bokas från ett bås för att undvika våldtäkt och överpriser.

bär med dig denna mening i huvuder elin högberg. an unbooked mini cab is a strangers car.
Då har vi rett ut det ur världen.




Inga kommentarer: