tisdag 27 september 2011

rädd?

det visar sig att det är genetisk att vara allmänt rädd för vissa saker.

syster: jag och gustav ska åka till costa rica
jag: kul att åka till ett nytt land där du inte varit
syster: finns många vulkaner på costa rica
som e aktiva och sen finns de stormar å sånt.. men fint e de om man lyckas hålla de borta. fint e de iaf.
jag:haha sluta vara så rädd.
det är större risk att du blir överkörd än att dö i ett vulkan utbrott.
syster:mm men många flygolyckor har hänt liksom
hahaha
jag: jag är likadan så jag ska bara hålla käften.

syster och jag har något gemensamt. vi är rädd för allt. men det viktigaste är väl att vi gör dessa saker även fast det är skrämmande. typ som att jag är monsterflygrädd. jag fick för mig att jag skulle krascha nästa gång jag flög hem med ryanair så jag bokade ett 500 kr dyrare flyg med norweigan. jag störtar säkert med dom istället, bara för att få bli påsatt av ironin.

Inga kommentarer: