torsdag 20 oktober 2011

dä e int fysisk sträss dä e sykisk.

hur jag omedvetet förstör en filmkväll.

jag ska sitta barnvakt, imorrn är det fredag och föräldrarna är ute på suparkväll, så automatisk så kopplar min hjärna på myskväll. jag knatar till affären, bevittnar personalen bråka, köper min chokladkaka och chips, knatar hem, fastnar framför datorn, moffar chips, tjockar choklad.... tänker att nu ska jag se en film, men sätter på ett avsnitt av IT crowd. ser två minuter. facebook chattar plingar till. äter upp chips och choklad. tre timmar senare och jag har inte kollat färdigt det 20 minuter korta avsnittet. myskvällen blev en surfa på nätet kväll. och detta händer i princip varje myskväll. om jag inte är monsterbakfull, vilket jag bara är på helger och då sover jag sällan hemma...

med andra ord. filmkvällar är sällsynta när internet är uppkopplat. jag mår dåligt över detta.

men tanken är jäääävligt bra. hur jag målar upp ett scenario om att jag ska ligga i sängen med tända ljus, moffa gottesaker och se en bra film. det låter så mysigt i mitt huvud men när jag väl sitter där så förstörs allt. kanske för jag slukar godiset på tio röda. jag.vet.inte.


choklad och tända ljus. jag försöker. i mörkret.

Inga kommentarer: