torsdag 20 oktober 2011

detta aupair jobb är skapligt undetstimulerande. visst, det är otroligt påfrestande att ha massa barn kring sig, men jag syftar mer på att det finns mycket dötid varje dag. då jag heller inte kan lämna huset för jag måste vakta skrutten när hon sover.

men efter nästa vecka så är det slut på detta. då går jag in på stenhårt arbete, 25 timmar i mitt hus och sen resten hos andra, med städ och barnpassning. det är enormt skönt att kliva ur sängen och behöva resa till arbetet, det ger en tid att vakna istället för att snabbt slängas in i 3 ungars dåliga morgonhumör.

idag var jag hos en familj i Edgware, jag vet inte riktigt vad jag gav mig in i, med två småttingar på 5 månader, prematur barn också, och en söt liten skrutt på snart 2 bast. skillnaden där var att tjejen lekte mestadels med sig själv, sprang runt och hitta på och busa och så fick jag mata småttingarna och lägga dom. lilltjejen i min familj måste man leka med, likaså 6-åringen, vilket är skitdrygt. jag kan passa barnen och prata med dom men jag orkar egentligen inte leka med dom, det är så jävla tråkigt.

iallafall, idag har jag burit på två mirakelbarn. så söta, så små och så knatar man runt och måste övertyga sig själv om att dom kommer inte gå sönder. det var nice för dom kan inte prata, dom kräver inte att du leker med dom utan man måste bara lyssna på deras skrik och avgöra om dom vill äta, sova eller har magknip. 5 timmar med dessa knoddar var lagom. sen fick jag åka hem och göra hushållsarbete.
jag jobbade 9 timmar utan paus idag. från 8-17 var jag i konstant rörelse och arbete.
fan vad skönt att få slita och känna att det klirrar i kassan. det blev ju bara bättre av att jag hitta 20 pund på vägen hem från första jobbet.

nu ska sitta barnvakt medan päronen i huset ska ut och supa sig totalt jävla redlösa. inte mina ord. Dalias. "Today all jewish people go out and get really hammered. Scott wont be home till very very late and he will get really really drunk".

Inga kommentarer: