onsdag 5 oktober 2011

minns ni?








jag minns. åh. nostalgi från när livet var lite mindre bekymmersamt, då bråken handlade om vem som fick mest popcorn. ibland vill jag vara ett litet barn igen och ha fredagsmys. fredagsmysen är mina bästa barndomsminnen. vi åt alltid en god lyxig middag runt fem. sen efter det så poppade mamma och pappa popcorn och så fick vi gå ut i garaget och välja en läsk. min favorit var alltid hallonsoda. jag minns att mamma drack Trocadero och Pommac, men dom tyckte jag var äckliga. sen satte vi oss hela familjen och tittade på Disneydags. sen på lördagar så fick vi en varsin tjugolapp att köpa lösgodis för. då åkte vi alltid till den bästa godisaffären i Enköping och plockade lösgodis. vi handlade oftast för över tjugolappen men det gjorde inget. sen åkte vi till nåt mysigt café ute på landet eller i stan och fikade. sen på lördagar åt vi oftast middag på en restaurang som hette Masoud. Sen efter några år stängde dom ner och ägaren öppnade Anchor i Stockholm, där jag hänger flitigt.

Inga kommentarer: