torsdag 17 november 2011

bitterfittan

Inatt fick jag bara tre timmars sömn och försov mig på kuppen.

när mamman är borta om kvällarna och nattningen sker av mannen i huset så hamnar knoddarna alltid i säng otroligt sent. vilket är okej för två av tre barn. Lia sex år blir dock ett monster jag vill dränka i badkaret när hon fått för lite sömn. och det är ju inte så att pappan får dras med hennes förskräckliga morgonhumör utan det är ju jag. likt en zombie glider jag ner till barnens rum där Lia fortfarande ligger under täcket. jag ber henne tio gånger att klä på sig, men hon totalignorerar mig och redan efter fem minuter i vaket tillstånd vill jag slå henne. hårt. så jag totalskiter i henne och tar med mig resten av kullen ner för att påbörja frukosten. pappan fick alltså ta ett senare tåg och dras med henne. HA HA HA. Fan vad nöjd jag kände mig. Nu är du inte så jävla taggad på att hålla henne uppe sent va?!?!?!? och det rådde total kalabalik på övervåningen kan jag berätta.
Sen kommer störningsmoment nr:1000667.
Håret ska borstas på Lia. Hårborsten ligger i 9 fall av 10 i hennes rum. Jag ber henne att hämta borsten så jag kan borsta håret och då vänder hon sig till mig och säger: i've been thinking about something Cissi, why do I always have to go and get the brush when U know i dont like to go upstairs alone. Jag tar fram mina killer eyes och säger: Cuz I never ask U do go to my room and get my coat when I need it. (denna konversation äger rum VARJE morgon.)
Sen kommer moment 5606707.
Alla barn ska ta på sig skorna. 08.30 säger jag till barnkullen: SHOES ON!! NOW! Ingen reaktion, ingen lyssnar. Vi försöker igen. SHOES ON NOW PLEASE!!!!!!!!! Ingen reaktion igen. Jag försöker igen: SHOES ON OR I WONT BRING U A SNACK AFTER SCHOOL. Då börjar det sakta men säkert hända saker. Då ska ju Matty såklart kissa. precis då. Efter 10 minuter är alla påklädda och det är min tur att klä på mig och då blir det alltid ett jävla liv. CISSI WE NEED TO GO NOW. WHERE GONNA BE LATE! ..... och då vändes pannkakan och allt blev helt plötsligt mitt fel.

såhär ser varje morgon ut, fast värre, och den enda gånger jag tar strider är när jag inte sovit ordentligt för jag kan verkligen inte kontrollera mitt humör och blir pinsamt opedagogiskt.

nu ska jag sova ikapp min sömn. återkommer om dammsugar historien imorgon kanske!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hyr in dig som nanny nästa år syrran. Du verkar ha koll =)

Kramis

. sa...

Jag har blivit supermorsan ju. Haha. Ser fram emot lillen.