onsdag 16 november 2011

ja. då var det officiellt. Maayan har blivit en galning. häromdagen gjorde hon något som fick oss alla att häpna.

lillskiten kommer hem från dagis och efter lunch så ska hon ta sin sedervanliga tupplur. jag stoppar in henne i sin grobag, en lite påse med dragkedja och fria armar typ. efter cirka 40 minuter hör jag världens skrik från övervåningen och massa konstiga ljud. jag springer upp fort som tusan och ser hur dörren öppnas och stängs vartannat, jag öppnar dörren och där står min lilla tussilago, i sin grobag, på golvet och skriker av rädsla. mitt lilla hjärta går i bitar och jag plockar upp och tröstar. sen trillar poletten ner. hur har hon tagit sig ur spjälsängen... hur har hon tagit sig ur spjälsängen i sin grobag?!?! Jag knatar in i rummet och ser att HELA hennes garderob ligger på golvet och bägge garderobsdörrarna står på vid gavel. lilltösen är fortfarande livrädd och ber att få gå ner på nedervåningen. när hon lugnat ner sig frågar jag henne vad hon pysslat med och mellan snyftningarna svarar hon: playing...

hennes spjälsäng slutar vid halshöjd och ansluten till denna är skötbordet. hon måste alltså ha använt sina armar och dragit sig ur sängen (benen är oanvändbara i grobagen) upp på skötbordet och sen öppnat garderobsdörrarna och påbörjat sina hyss, när hon kände sig färdig var det dags för operation komma ner på golvet och där någonstans antar jag att hon fick med sig en av lådorna full med kläder som ramlade över henne och gjorde henne rädd, därmed skriken.
vilken apa.

sen idag så var hon, uppenbarligen, inte nöjd med sin outfit så hon bytte om. syrran rosa UGGS, stor fluffig mössa och en topp enbart. sen satte hon sig vid bordet och bad om käk. hårda puckar i Haber familjen.




Monstret Maayan.

1 kommentar:

N sa...

Hon verkar trots allt glad ;)