torsdag 24 november 2011

jag kan inte ett skit om orkidér.

för väldigt många månader sedan fick Haber familjen en orkidé av någon kompis.

Dalia: The same friend always give me an orchid when I invite her over for dinner. And they always die within a month. I hate flowers.

så kommer Cissi, den självutnämnde orkidé experten och ba: I can take care of it for you.

och så frågar hon massa typiska orkidé frågor och jag hittar på svar.

Dalia: Is orchids suppose to be in the sun or not?

Cissi: in the sun. ( har egentligen inte en jävla blekaste aning)

jag kämpade med orkidén under min falska premisser om hur man sköter en orkidé i några tappra månader. sakta men säkert föll blad efter blad av och kvistarna bleknade i takt med att sommarlöven ramlade på marken. tillslut passade orkidén in i lövhögen grannen nyss krattat ihop. och idag andades den sitt sista andetag.
jag var tapper. jag försökte. men mina påhittade orkidé kunskaper kom ikapp mig.

så kommer Dalia hem med en ny jävla orkidé samma dag.....

2 kommentarer:

N sa...

Hahaha, fin story :) "In the sun" och man kan ju föreställa sig din min. Men sötknäppo, ska det vara så förrrrrrrrbannat svårt att bara Googla!? ;D

elin sa...

Hahaha, bäst cissi! Orkidér ska stå i skuggan och ska blötas typ varannan vecka, får inte va massa vatten i krukan :P bättre lycka till nästa orkidé <3 puss