torsdag 24 november 2011

minnen med min äldsta vän

jag och jonas har gjort många galenskaper ihop. jag ska rada upp några.

när vi tjyvrökte på en kulle i skogen och jag skrämde Jonas så han föll och bröt benet. Så fick jag ta min moppe oskuld och köra han till akuten.

när vi snodde svindyr rökig whisky från Jonas pappa och åkte hem till min systers (jag hade hennes hemmanycklar) lägenhet och spädde ut den med apelsinjuice. Sen åkte vi till Uppsala och Jonas skulle "våga" gå in på Fellini utan leg (han var bara 17 år). Vi fega ur och tog bussen hem igen.

när vi smög ut genom våra fönster om nätterna och möttes halvvägs och tjyvrökte.

När vi tog Jonas moppe och åkte till Coop och köpte nån mättande chokladgrej som vi åt efter vår kedjerökning, för vi "trodde" det skulle ta bort smaken.

När vi tog moppen ut på landet och Jonas lämnade sin kryckor för sitt brutna ben hemma. Vi kedjerökte och sen vill inte moppen starta så jag får dra Jonas på moppen 1 mil in till Enköping. Vi kunde inte ringa våra föräldrar för dom skulle känna röklukten och undra vad vi gjorde ute i skogen.

När Jonas gips åkte av bröt jag fingret i en fylleskandal(jonas var så klart närvarande) och fick gips. Jag minns varje gång vi hade bråkat (och vi bråkade jämt) och Jonas skulle köra hem mig på sin moppe så körde han alltid extra fort och på kullar och sånt bara för att jag ogillade det med tanke på hur ont mitt finger gjorde. Detta erkänd han aldrig men jag vet.

När Mikaela hade bil och vi snodde en glassgubbskylt utan för Resecentrum i Enköping. Sen när vi åkte förbi andra gången så var det polisbilar där så vi blev livrädda och kastade ut gubben ur bilen när snuten dragit. Paranoida ungar??

En gång satt vi på bussen till skolan och när vi vänta på skolbussen i Uppsala så bestämde vi oss för att åka till Enköping igen och våldgästa min systers lägenhet, köpa god mat och titta film hela dagen. Min syster hade ingen aning om vad som försiggick när hon var på jobb. Vi städade undan efter oss väl. För det mesta.

När vi satt på Enköpings lokalbuss och jag alltid satt längst fram och Jonas längst bak bara för att vi ville lyssna på The Darkness nya album på MP3 ostört.

I det stora hela så minns jag vår barndom som att allt kretsade kring hur vi skulle få tag i cigg och var/när/hur vi skulle tjuvröka.

>


1 kommentar:

mikaela sa...

UNGAR!!! höll på att bli tokig på er!!! stökigt atökigt som satan hela tiden fysatan!!! ska du inte berätta om toarulen vi snodde från bresse, den gigantiska???