fredag 16 december 2011

filmlista

Bästa film: A Clockwork Orange och The Piano

Bästa tv-serie: Twin Peaks.
Regissör: Stanley Kubrick, Quentin Tarantino
Favoritskådespelare: Nathalie Portman, Kate Winslet, Benicio Del Toro, Brad Pitt, Christoph Waltz
Komediserie: IT Crowd och Misfits.
Mest romantiska filmscen: den där nedan. bara för att dom bråkar. om kärlek. och är ärliga.

Skräckfilm: Paranormal Activity. Största misstaget jag gjort var att se den filmen. Den förstörde mig.
Min favoritfilm när jag var liten: Ronja Rövardotter.
Hetaste skådis: Ryan Gosling. Hjälp vad han är obegripligt vacker.

Hetast svenska skådise: Ola Rapace är ju så där ljummet het.
Bästa svenska film: Låt den rätte komma in. för att den är så osvenskt gjord. och fin.
Bästa filmdjur: Åååh, råttan i Nils Karlsson Pyssling, hur läbbig?
Bästa tecknade film: Lejonkungen.
Bästa Disney-film: Lejonkungen.
Basta filmscen: Introt till Clockwork. Musiken. Mystiken. Alex ondskefulla leende. Vad tänker han har jag alltid undrat.

Basta scen i en TV-serie: Den här, åh gud:

Basta TV-serien i år: Modern Family.

Film crush: Johnny Depp i Cry Baby, John Travolta som Danny Suko. Mikael Persbrandt som Gunvald Larsson
TV serie crush: Robert Sheehan som Nathan i Misfits. Oh my lord.

Om jag skrev en film: typ en flicka som ser tilltygad ut som går på en stor öppen äng och så vackra miljöbilder, eskalerande pianomusik och så ska tittaren tänka: vad har hänt denna lila flicka. och så ska man aldrig få reda på svaret för det retar gallfeber på varenda en. fantastiskt.
Favoritgenre: David Lynch galenskaper eller Quentin Tarantino alá blodigt men effektfullt.
Film du ser framemot: The Hobbit.
Bästa kärlekspar:




Bästa film i år: Black Swan och Submarine.


Vem skulle spela dig: Sienna Miller eller Mandy Moore (tyvärr).
Vem skulle va din motspelare: Benicio Del Toro.
Forsta filmcrush: Dr. Quinns man i Dr. Quinn tror jag. Han var jättehet minns jag att jag tyckte, (förmodligen för han såg ut som min mosters man Jeff som var min första kärlek när jag var cirka 6-7 år).
Film-soundtrack: Krystof Komeda, Danny Elfman och Michael Nyman gör alla strålande filmmusik. Submarine har också fantastiskt soundtrack. Likaså Clockwork med all Beethoven hets. Åh!
Tv-serie-soundtrack: Twin Peaks.

2 kommentarer:

N sa...

Se Superkär snart din diva! Jag lovar äng och fin musik. Och Gosling... tänk på oss i Moskva då folk konstant ropar Gosling till Croner. Your kinda guy :)

Zarkel sa...

Den snor jag!!
Korvkyss!