tisdag 13 december 2011

när någon inte vill att man ska sova.

åh. det är ingen ledighet för fröken lur här inte. just pendlar jag som vantar mellan alla jobben och det är 14 dagar konstant jobb som snart närmar sig.
i söndags blev det 9 timmar på nya jobbet och efter det matlagning till 3 hungriga engelsmän, svensk husmanskost, som var väl uppskattat. när jag äntligen fick krascha i sängen runt elva på kvällen somnade jag som ett barn.

just dom här veckorna när jag inte är ledig nåt alls från jobb är tupplurarna på dagarna livsviktiga för att jag inte ska kollapsa. vissa dagar är det jobbigare än andra. som i natt. när jag trött som en gnu skulle snussa till sömns drar en helvetisk jävla monster storm in över London. Jag som bor på taket typ och har fönster i taken får i 6 timmar lyssna på ett ihärdigt regnsmattrande mot rutorna. jag fick anstränga mig för att inte bryta ihop av ilska och trötthet. så fort det slutade regna, runt 02.00, så somna jag som ett barn för att en timme senare vakna av att stormen har dragit igång igen. cirkus tre timmar sömn senare ringer väckarklockan. så när det vid lunch är tupplursdags för lillan passar jag på att ta en. vad händer då? Jo, från att det hela morgonen varit molnfritt blir det helt plötsligt svart på himlen och det börjar hagla. j.a.h.a.?!?!?

Inga kommentarer: