onsdag 4 januari 2012

när det börjar bli ekande tomt på inlägg i denna blogg så är det för att jag numera har ett liv. tragiskt men sant. jag har inte tid att framkalla ångesttexter, eller knapra ihop icketypiska blogg inlägg om min dag eller bara ventilera vad som finns i min sprängfyllda hjärna. jag har ett heltidsjobb, jag har ingen dötid under dagen då jag äter mig smällfet och knullar alla bloggar som finns i Sverige, jag är trött efter jobbet och öppnar sällan datorn, helt sjukt hur snabbt man kan bli av-facebookad, icke facebook beroende. jag är en nykter-facebookerist. Stolt sådan.
Har under min två veckor som heltidsanställd på Le Pain Qoutidien lyckas bryta den gyllende regeln - hur man lyfter på rätt sätt. Jag kände mig som en kärring på 80 bast som kryper runt med sin rullator när jag böjde mig för att lyfta en back med glas och det högg till i ryggen. numera går jag runt som en havande kvinna med värkar och profylax andas varje minut då smärtan blir outhärdlig. när jag kommer hem får jag ryggen insmörjd av männen i huset med voltaren och knaprar så många smärtstillande jag kan utan att få skrumplever. Typ så.

Jag har också varit på en två dagars kurs och lärt mig allt man bör och inte bör veta om customer service, ingredienserna på alla jävla pastries och tartines och bröd och allt skit du kan tänka dig. efter 16 timmar av konstant matande information fick vi ett tio sidors prov. och juste- har du inte 100% rätt på allt skit du bör och inte bör kunna om bröd så får du sparken-hårda ord. 11 olika bröd som ser exakt likadana ut var man tvungen att identifiera och sen kunna alla dess ingredienser och vilken procenthalt dessa ingredienser hade. typ russin bröd - 85% vete och 15% råg, russin, havre, sesamfrön, solrosfrön, pumpafrön, vallmofrön och linsfrön.
Jag klarade dock testet och all denna information kommer sakta en säkert rinna ur mig och förvaras i nåt skruttigt arkiv i långtidsminnet.

Nu ska jag glo teve halva natten för imorgon börjar jag inte jobba förrän 17.00
Yej.

Inga kommentarer: