torsdag 22 januari 2009

poopoo

Kommer hem från jobbet, sliten, förbannad och lika eländig som vanligt. När jag klivit in i hallen sitter Frank där och tittar på mig lite skamset. Går fram och kör den sedervanliga 10 sekunders kelningen för mer orkar jag inte. När jag sedan spatserar vidare till mitt kära rum möts jag av en smärre chock. Kattfan har skitit på golvet. Bredvid min säng. Jag vänder mig om och där sitter den skyldige och tittar på mig, fortfarande sådär lite skamset. TACK FRANK!
Inte nog med att jag hade massa ärenden att uträtta innan läggdags, nu fick jag spendera ytterligare 30 sekunder av mitt liv till att torka upp ingnort brunt äckligt kattskit på mitt vita golv. Men han kommer få sitt straff, jag ställer in dom 3 kommande 10 sekunders kelningarna nästa gång jag kliver innanför dörren. HAH!
Oturen slutar inte där gott folk.
Jag satt och funderade över varför lilla Frankan bestämt sig för att uträtta sina behov på mitt golv. "Han kanske tycker sin kattlåda luktar för mycket skit" tänkte jag och bestämde mig för att ta mig en omgång med lådan. Jag ville ju att detta skulle ske så fort som möjligt så jag plockar fram dammsugaren och dammsuger upp Frankans bajskorvar. När dammsugarn ändå är framme kan jag lika gärna ta mitt rum och köket tänkte jag. Nöjd och glad och ett steg närmre läggdags.
För er som aldrig prövat dammsuga bajskorvar förut kan jag meddela att det börjar lukta något förskräckligt, något i stil med bajamajjor eller för att tala i klarspråk bajs.

Det som började med en 30 sekunders process slutade i 1 timme av att vädra ut lägenheten och hoppa in i vinterjackan pga av kylan.

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAAH! kanske bäst att göra det ordentligt från början:P läs gärna min blogg www.mikaelelisacharlotte.blogg.se