måndag 26 januari 2009

alkoholiserade resenärer

Elika från O´Leary's kommer traskandes ner till FM för att varna oss för en råpackad estländare som stryker omkring på airside och gör en sedervanlig långtrakig eftermiddag lite mer spännande för oss arbetare. Några minuter senare dyker denna man upp på Foodmarket med sin bagagevagn och slänger suspekta blickar runt om sig. Påvägen ut roffar han åt sig två bananer och smyger vidare... Jag berättar om denna minimala stöld för min kollega Sebastian som tittar på mig och ler. "Ska vi ringa polisen?" Självklart ska vi det, har ju inget bättre för oss. Ytterligare några minuter senare dyker säkerhetsvakterna upp och snackar med fyllot som några minuter efter det knatar vinglandes in på Foodmarket och pröjsar för bananjävlarna.
Jag gömde mig Back of House och vred mig på golvet av skratt då Sebastian i kassan försökte tyda vad denna man försökte säga. HAH!
Tack alla fyllon för att ni gör mina stängningar lite mer underhållande. Men tummen ner för dumfan som försökte köpa öl för euros i mynt och vid nekande ville att jag skulle rabbla upp priset på ölen i alla valutor vi tar emot. Vilket är runt 15 stycken. Men whattaheck? Ser jag ut som en vandrande Forexaffär kanske?

Inga kommentarer: