tisdag 3 mars 2009

Cissi är tråkig och har inte skrivit någon rubrik.

Eftersom Märta inte betala sin inkassoräkning för internet har jag lyst med min frånvaro i cybervärlden sen flytten till storstaden. Ack så förargligt.

Idag satte jag mig motvilligt på ett tåg mot mitt förflutna, en färgstarkt stad som kläs av gröna och gula bussar. Inte ens dessa färgsprakande färdmedel lyser upp min vistelse i staden där jag spenderat fem av mina levandsår. Uppsala, en grå klaustrofobisk vardag fylld av tristess. När vårens inbrott skett kommer jag med glädje besöka den lilla staden igen men fram tills dess finns inget att hämta här, eller avnjuta, förutom internet och kabelteve !

Nu sitter jag och halvt tittar på Den rätte för Rosing och lyssnar på Jonas argsinta kommentarer om killarnas galenskaper, could'nt care less, men när karlhygget erbjuder tak över huvudet och mat på bordet får man väl låtsas att man lyssnar, eller bryr sig över huvudtaget. Men när han strosar runt på internet och börjar prata om räntor och liknande saker sätts min hjärna på ren automatik i viloläge.

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för i fredags syster!