torsdag 10 september 2009

borta bra men hemma bäst

det krävs att lämna myrstacken för lite tätare skogar och dalande kullar för att inse att hemma är fanimej bäst ! det krävs att lämna huvustaden för att känna hur illa det luktar i stockholms tunnelbanor, typ rutten hamburgare, uteliggarpruttar och 5 års otvättade jeans. urk! Men imorgon har jag vant mig igen.
fick njuta av kortspel, dåliga förlorare, nattpromenader och hästryggar i becksvarta nätter. tumbs up!!

Såfort jag anlände till mitt hem for jag illa kvickt till djursholm för ett akutärende: torka tårar från en väns kind. nattlig promenad bland dom pompösa miljonvillorna i stockholms rikemansområden hamnade därmed på tapeten och det där med att torka tårar försvann så fort chokladkaka blockerade våra tankebanor, att bränna kalorier likså. Så det blev en nöjesrunda bland kåkarna på strandvägen och försök att tyda meningar med en halv påse godis intryckt i käften och 1 liter cola på det. Att vi sen började tjafsa om vilket håll min buss går hem tyder ju på vilken nivå våra bråk ligger.

Cissi: Ska vi gå upp för den där backen och titta på huset där Pernilla jobbade?
Malin: Kan vi inte sätta oss ner först och fokusera på att äta godis.
(En tiondelssekund senare)
Malin: (skriker) DÄR FINNS DET EN BÄNK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: