onsdag 2 september 2009

hångelfria biosalonger?

Jag blev jävligt trött på att ligga i sängen och bilda svettlökar på lakanen så det passade mig utmärkt när Johanna ringde och ville bjuda mig på bio. Ett donkenmål senare sitter vi i biosalongen och skall se L.A Gigolo. Inte nog med att vi blev tilldelade någon sorts hypad "extraplats" som gjorde att vi satt tillsammans i en stor stol i slutet av ett trappsteg utan vi var också tvunga att för det femte biobesöket i rad plågas av det "nykära paret" sätet bredvid. Ja, såfort en detaljerad sexscen dök upp (och tro mig det var måånga) så skulle det här överkåta paret börja utbyta saliv i grov benämning. Smask smask smask smask. Efter filmens slut tittar Johanna på mig med den där busiga blicken som säger att vi ska fan se en till film....Sagt och gjort. Med en timme att döda innan filmen börjar drar vi till Åhlens som har öppet till 21.00 i den här gudsförgätna huvudstaden och vips så var jag 500 kr fattigare. Year One heter film nr 2 och vi kunde inte motstå att trycka i oss kalori nr 7007867 för kvällen. Vi blev till vår gläjde denna gång tilldelad riktigt bra platser MEN 5 minuter efter filmen börjat dyker det "nykära paret nr 2" upp. Halleluja. Killen hade en rastafabrik i huvudet och skymde min syn när han satt ner, men han nöjde sig inte med att skymma sin sikt och hångla upp brudjäveln en gång i kvarten. Nej, dom skulle också plåga oss med deras sjukt dåliga humor med hysterigarv ala Cissi 10 ggr värre. Men filmen var rolig och vi har nu 9000000 miljoner kalorier i vårt tarmsystem så jag gissar att det i morgon blir storbajsa för mig och Johanna, någonstans måste ju skiten ta vägen....

Dom har barnvagnsvänliga biosalonger, dags att införskaffa hångelfria biosalonger kanske?

Inga kommentarer: