torsdag 1 oktober 2009

klädångest

när man ska resa bort och det vankas utgång är klädångestämnet oundvikligt. Man måste helt enkelt bestämma sig innan för vad man skall ha på sig, vilket är en jäävla pärs. Sist när Jonas besökte mig i min lya packade han ner 2 par outfits. Den första outfiten sprack när han insåg att han glömt packa ner de macthande skorna. Skepparkavaj och sneakers ser förjävligt ut. Så han tvingas ta på sig outfit nr 2 vilket innebär att han måste stryka skjortan. I mitt hushåll har jag ett strykjärn från 40 talet och ingen strykbräda, han tvingas helt enkelt stryka skjortan på vår matta. När han strykt färdigt ser han att hela ryggen är svart!!! Jo, Märta råkade spilla ut en trasig ögonskuggefärg på mattan några dagar tidigare och Jonas lyckades lägga skjortan på just det stället där olyckan skett.
Ja, det blev blod svett och nästintill tårar....

3 kommentarer:

Tiiingeliiing sa...

Idag tänker jag slå besöksrekord på min blogg så allt du behöver göra är att klicka in på min blogg, vill du även ha chansen att få en gratis valfri header till din blogg ska du även lägga en kommentar i min blogg där du skriver att du är med och tävlar om headern.

Anonym sa...

HA HA HA HA HA HA HA HA
/farmen ove!

Anonym sa...

sötnos