söndag 4 oktober 2009

göteborg

Med en timmes sömn knatar jag på tåget som skall föra mig till Göteborg. Tänkte att jag skulle få mig lite sömn på tåget, men NEJ! Självklart hamnar jag i vagnen där det verkar pågå någon dagisverksamhet, alltså 20 skrikande ettriga snorungar. Väl framme i Göteborg har jag 6 timmar att döda. Det var läsa, kissa, vandra runt i hamnen, kissa, läsa, kissa, prata i telefon, kissa, läsa och kissa. Ja, jag la ut 50 kr på att få kissa den dagen och det stora äventyret var att hitta nya toaletter då det började bli pinsamt att betala 5 kr en gång i halvtimmen till samma brud.
Det har iaf varit alkohol för hela slanten här nere men jag och Steffe är ingen bra krogcombo, detvillsäga antingen var han för full eller så var jag för ung. Det blev mest att jaga krogar, ge upp och jaga taxi. Vart ligger logiken i att Steffe nekar en taxi på 180 kr men tackar ja till en 250 kr taxi?
Lite kuriosa är väl att jag på hela helgen bara spenderat 100 kr. 50 kr på att få kissa och 50 kr på en öl (krogen ägdes av SSP så jag fick självklart 20 procent rabatt).

Inga kommentarer: