onsdag 16 februari 2011

imorse ringde de på dörren. jag sket i att öppna men efter fem minuter bankar dom fortfarande så jag väljer att öppna. det är en gammal neger kärring och en ung vit pojke som är utrustade med en varsin bibel. dom tackar mig för att jag öppnade dörren och berättar att dom ska läsa ett stycke ur bibeln. jag stammar fram ett nejtack och stänger dörren och hör hur killen fräser: tack för den.
asså seriöst? alla sorters olika idioter knackar dörr i detta land. reklamnissarna som dumpar reklamblad för diverse olika saker knackar dörr och berättar om deras erbjudande.
förra veckan var det någon utländsk snubbe som babbla nåt om asfalten på garageuppfarten och jag stod som ett gigantisk frågetecken och mitt ansikte bara skrek: VAFAN SNACKAR DU OM IDIOOOOOTTTTTTTTTTTT. Hans tidigare självsäkra ansikte krympte till en fem årings osäkra ansikte och han gav mig sitt reklamblad med en skakig hand. jag öppnar inte dörrjäveln någe mer.

Inga kommentarer: