måndag 21 mars 2011

igår invigde jag och sofia första lunchen utomhus (japp, ni läste rätt). VÅR I LONDON!

just nu älskar jag London mer än någonsin. Just nu är London världens bästa plats att bo på. Jag har skalat av mig vinterdepression och klätt på mig sommarhuden. Träden blommar, fåglarna kvittrar, solen lyser, vindarna värmer.

har också fattat beslutet att inte åka hem över påsk. jag kommer bli slaktad av min familj och familjen haber. blicken jag fick av mamman när jag berättade att jag förmodligen inte åker hem över påsk var inte att leka med. judarna firar inte påsk utan nåt som heter pesach och är typ den drygaste högtiden inom hela judendomen och varje gång den nämns ekar en stor suck över hela huset. först måste man tydligen städa hela huset, varje lite vrå, sen får man bara äta en viss typ av mat. rött kött, pasta och något judebröd. jag äter inte rött kött, pasta får min mage att se rött och vitt bröd är inte min femma. kanske borde åka hem över påsk ändå?

2 kommentarer:

N sa...

No worries med mail, läste såklart om sjukdomen. Berätta sen! Funderar på att kidnappa dig över påsk.

. sa...

Kom till London snart N. Jag har inte råd att åka hem hela tiden.