måndag 28 mars 2011

läser en bok om självkänsla och hur man ska förbättra den. så jävla tråkigt att man ska behöva sitta och besvära sin tid med att få en bra självkänsla, kan man bara inte bli född med en? mitt självförtroende är det absolut inget fel på, tack och lov.
Boken är dock ganska rolig, för vissa saker stämmer så jävla bra in på en att det är skrattretande och när man sitter och läser om det så inser man ju hur idiotiskt det är. Ta tex det här med att man tar allt personligt, okej jag tar inte ALLT personligt, om en busschaffis är grinig så tar jag inte åt mig, men vissa andra grejor. Typ om man säger något till någon och så hör inte personen ifråga att man pratar med en, då mår jag skitdåligt och skäms och tror att personen hatar mig. jag går ofta runt och tror att folk hatar mig eller tycker jag är konstig. varje gång jag träffat en vän så sitter jag och överanalyserar vad jag sagt eller gjort och mår dåligt över att jag kanske råkade avbryta personen, pratade JAG för mycket, tycker personen att jag är dålig lyssnare osv. sjukt tidskrävande, ångestframkallande och totalt onödigt.
dom enda personerna jag kan träffa utan att sitta och ha en lång ältande analys över efteråt är mina killkompisar. undrar hur det kommer sig?


men nu ska det bli ändring på alla dessa dumma fasoner. nu ska självkänslan upp på topp !

Inga kommentarer: