torsdag 7 april 2011

åååh. jag vill aldrig mer sova bort en morgon. det är förbaskat tungt att vakna vissa morgnar, förbaskat tungt att lyfta ögonlocken som ibland känns som betongblock att lyfta. men det är 5 minuter av ren och skär plåga som skall genomarbetas och resten är bara en vacker morgonstund med guld i mun. tidigare har jag hatat morgnarna när föräldrarna lämnar huset 07.15 och själv står jag med tre skrikiga jobbiga ungar att trycka i frukost, klä på och gå till skolan med. men jag har funnit harmoni i mina morgonrutiner, jag har valt att välja mina strider, jag har alltid varit en sådan som väljer min strider med omsorg, men jag tänkte aldrig tanken att den metoden funkar även med barn. så nu är varje morgon lugn, harmonisk och jag har tillochmed lyckas bli av med den förbaskade radiomusiken och ersatt den med Queen, till barnens förtjusning.

jag älskar att vakna tidigt och fånga dagen, speciellt när solen skiner så vackert. nu ska jag röra ihop en fruktsallad, sätta mig ute i solen och njuta, slappna av och inte tänka överhuvudtaget.

Inga kommentarer: