torsdag 7 april 2011

so long to loneliness i've found something else

jag hatar när folk talar om för mig vem jag är. hur jag är. och mest av allt hatar jag när dom har fel.fast dom tror dom har rätt. som om dom kände mig bättre än mig själv. jag är inte 18 år längre. och man kan inte alltid ge en korrekt bild av sig själv för andra och även om man gör det spelar det ingen roll för om folk bildat en uppfattning om dig så kommer dom med största sannolikhet inte ändra den, hur mycket du än försöker. och det finns ingen poäng i att försöka ändra folks åsikter om en, det är lika mycket slöseri som med ånger. jag kan lista 50092849028 tusen viktigare saker att göra än att försöka tillfredställa och bry mig om andras skitsnack.

vet inte riktigt vad ovanstående aggressioner kommer ifrån, jag gjorde en höna av en fjäder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vad är den rätta bilden av sig själv då? Finns det någon sådan? Blablabla. Vi är människor med med olika känslor varje dag. Olika känslor olika ageranden. Olika ageranden olika signaler. Olika signaler olika uppfattningar. Blablabla