tisdag 6 september 2011

MASSA TEXT!

fascineras av hur ett band kan göra sjukt bra musik för att sedan släppa låtar som är totalt rent jävla hästskit.

konfunderas av att kändisgraviditeter går så fort. nyheten släpps och sen en dag senare har ungen fötts. typ.

satt på puben igår med mIn gnäll-partner-in-crime. vi tittade på MTV som visades på en av storbildskärmarna och irriterade oss på den kommersiella mainstream musiken som produceras i dagsläget. kan inte jennifer lopez 40+ slutade skaka rumpa och göra musik som en 18 åring nu när hon liksom har småttingar hemma? men hon har ju liksom inget val. hon gör musik andra säger åt henne att göra för hon vet inte hur man skriver en låttext och är aldrig hållit i en gitarr.
shakira hänger fortfarande halvnaken i burar i sina musikvideos. britney spears dansar samma dans som hon gjorde i Slå mig bäbis en gång till. Kan hon inga andra moves? Sean Kingston sjunger om flickor och har rumpskakande, dansande brudar i sina videos men själv är han för fet för att dansa så han står på sina fötter fast på jorden och vinglar lite smått på höfterna i tron om att det kan defineras som dans. Eminen gnäller fortfarande om sina morsa. Rihanna kladdar på beef cakes killar i alla sina videos. Resten av gänget sjunger bara om en sak: kärlek. i alla dess former. Det finns miljoner andra saker att skriva musik om men ingen är så pass kreativ att dom tänker utanför boxen. Fyfan för dagens musikindustri. Mainstream industrin där allt handlar om sex, pengar och snygga människor. ytlighet i dess renaste form.

Ps. Är det bara jag som tycker Snoop Dogg påminner om en Greyhound hund?

3 kommentarer:

elin sa...

hahaahah jag ääälskar detta inlägg! nästan så jag vill skriva ut det och hänga det på väggen... slå mig bbis en gång till! haha you rock my world love <3

. sa...

det är bitter cissi i sitt essä. :D

N sa...

Agree with Elin :)