torsdag 6 oktober 2011

sahara öken vs sibirien.

balansgången mellan temperaturskillnaderna i mitt rum är ju slående. i söndags låg jag naken och räknade svettdropparna som rann nerför min hud och idag sover jag med raggsockor, tjocktröja och leggings på mig. ni förstår i London så bryr man sig minst om isoleringen i huset. sen så reglerar man värmen lite efter eget behag snarare än att ha halvlåg värme på hela tiden för att skapa en behaglig värme. summan av detta blir alltså att när man tycker det är kallt knappar man på värmen en timma så det blir varmt. sen blir det kallt igen logisk nog. knappar man in värmen längre än 1 timma så svettas du ihjäl. det resulterar i att cissi på loftet får under sommarhalvåret drabbas av värmeslag nattetid och under vinterhalvåret får hon frysa röven av sig.
nu snackar vi om mitt rum. min toalett, där skulle jag kunna bygga ett ishotell utan att det smälte.

Inga kommentarer: