måndag 9 januari 2012

INGET ÄR KUL MED BRÖLLOP.

haha jag har en tjej på jobbet som är från Lettland, men som bott i Sverige i 4 år och pratar flytande, grymt bra svenska. Jag trodde först hon var helsvensk. Vilketsom. Hon ska gifta sig i sommar och är tydligen helt manisk gällande sitt bröllop och har tokkontroll behov gällande allt. hennes fästman förstod inte varför dom skulle ha ett band spelandes på bröllopet. "vi kan väl bara slänga ihop en spotify-lista" tyckte han och Karina fick tydligen tokspel och ba "DU KAN TA DIN JÄVLA SPOTIFY LISTA OCH GIFTA DIG MED DIG SJÄLV I SÅNA FALL FÖR JAG TÄNKER FAN INTE GÅ PÅ VÅRT JÄVLA BRÖLLOP". scenario 2.
har du tagit ledig veckan efter bröllopet så vi kan åka på smekmånad i Skottland? " nä, måste vi åka nånstans efteråt då? "MEN JA DET KLART VI SKA GÖRA DET, TA LEDIGT FRÅN DITT JÄVLA JOBB ANNARS TÄNKER JAG INTE KOMMA PÅ DET DÄR JÄVLA BRÖLLOPET"
Sen hade en brudtärna skojat om tex någon skulle råka spilla vin på hennes brudklänning och hon blev arg och ba:
SLUTA SKOJA OM DET HÄR JÄVLA BRÖLLOPET, INGET ÄR KUL MED BRÖLLOPET FÖRRÄN EFTER JAG SAGT JA. SEN ÄR DET KUL. MEN INNAN DET ÄR DET BLODIGT ALLVAR.

hon är lite sådär agro i allänhet, men på ett kul sätt.


jag kan inte alls relatera till det här eftersom jag inte vill ha nåt bröllop om jag gifter mig. bara ja och han och nåt sånt där vittne man måste ha, typ en främling. annars får man väl skit för att 99% av ens vänner inte fick komma på bröllopet.


Haha

1 kommentar:

N sa...

Med rätt kille kommer det nog kännas hur fint, lyckligt och otvunget som helst, och det är klart att du hamnar där en dag :) Har man sådana kontrollbehov som denne knäppis så... ja, då passar man inte in i den bild av en relation vi hoppas på iaf, ikke sant? Najnajnajnajnaj!