lördag 8 augusti 2009

Skatteverket; rör på era feta arslen.

Solen skiner, det är lördag, jag är pigg trots noll timmars sömn på 2 dygn, allt är till synes perfekt. Men tittar man lite närmre är fallet icke så. Skatteverket har fått för sig att Cissi Ohlsson i Bromma ej ska få sina skattepengar i tid vilket berövar mig på en härlig utekväll på mariaberget med riggad musikanläggning. Ja, Cissi som icke förtärt alkohol på två helger är fördömd att sitta inne i lägenheten och avlida av tristess i Sveriges största stad som i skrivande stund känns som en bondgård ute Australiens ödemark med 10 mil till närmsta granne.

Sebastian har begett sig till Göteborg för att bevittna Madonna live på Ullevi, Märta är dömd att tampas med äckliga charter människor i överflöd på Arlanda, Lizette har krypit in i livmodern på hemmafronten i Örsundsbro, Jonas drar på bilresa till Italien etc etc.. Resten ska spendera kvällen i berusat tillstånd något som jag icke kan bevittna i nyktert tillstånd, det vore som att titta på en kina buffe med en kurrande mage, se men inte röra. Inte tilltalande. Alls. Istället får jag sitta och fördriva tiden i cybervärlden, smaskandes på ett stycke brödbit som får stilla min hunger i ytterliggare en timme.
Gnäll gnäll, men fan vad jag hatar att min lediga tid alltid ska spenderas ensam i min äckligt stora lägenhet, nykter, pank och känna hur kroppen suktar efter sysselsättning. Nej. Kan inte min drömsprins komma ridandes på en svart häst och undsätta mig från en tristess-lördag?

Inga kommentarer: