onsdag 7 oktober 2009

bajs.

Jag hade som sagt skola ikväll... kl 18.00. Jag gav ordet tidspessimist en stor fet jävla smäll i arslet och befann mig på Universitet TVÅ timmar innan kursstart. Visst att jag brukar vara en halvtimme för tidigt och så.. men TVÅ JÄVLA TIMMAR.. Såna här tillställningar med att hitta klassrum och diverse gör mig helt galen av nervositet. Så när jag står där vid Universitet och inte hittar Humanistvillan på kartan slår dumhjärnan igång "kanske min föreläsning äger rum på musikhögskolan?". Ja, så jag hoppar på tunnelbanan till musikhögskolan, väl framme är jag ännu mer förvirrad än innan så jag hoppar på tunnelbanan tillbaka till Universitet och frågar Kårexpeditionen vart Humanistvillan ligger. Får en diffus vägbeskrivning "alltså det ser inte ut som en villa utan mer som en gammal indistrikåk".. Okeeeej.... Nu har min förvirring slått slint i skallen, jag knatar mot den där industriliknandekåken och alla dörrar som leder in till den inudstriliknandekåken är låsta. Jag skriker av frustration, köper ett paket cigg (JAG KLARAR INTE AV SÅNT DÄR OKEEEJ!!!!) och sätter mig på tunnelbanan hem igen... Det värsta är ju att ovannämnda händelser är vardag för mig... inte konstigt att man får magsår..

Nej nu ska jag sätta på ipoden och dränka ljudet av den tornadoliknande stormen som härjar utanför mitt fönster.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla gumman :) Du är sååå lik mig till sättet i den här situationen. Jag har gjort liknande saker men har med åren blivit ännu mer envis och det har räddat mig från att missa x antal föreläsningar. Bi mer envis är mitt knep..:) Fast försent skulle jag aldrig vilja komma...då hade jag oxå åkt hem :)

Kramis /Sofie