tisdag 6 oktober 2009

paow är genialisk

Paow, 15 år, ger svar på tal till en av sina läsare som uppmärksammat att hon är emot pälsindustrin men nu fattat beslutet att införskaffa sig en pälsväst. En.Kanin.Päls.Väst.

Svar: Jag tycker att det är hemskt, men kaninpäls som västen jag ska köpa är gjord avdet är inga kaniner man slår i marken flår och sen kastar dom i soptunnan. Kaniner anses som en ”delikatess” i många delar av världen, även i Sverige förut. Det är därför pälsen är billig. Dom som jobbade förklarade det idag. Då tänkte jag men kör till, måste ju hänga med i modet hallå!?

Men någonting jag är skeptisk till så är det Goosejackor, där dödar dom hundar, rävar och katter, men äter dom inte. Jag har lärt mig – kött är mord, så varför låta pälsen som faktiskt är till för värme gå till spillo?! Tror ni att vi människor gick runt och slickade på isbitar hela istiden, då skulle vi människor dött ut för länge sen…

Det där dom håller på med i Indien (?) tycker jag är äckligt, att dom tömmer djuret på blod så att det lider till döds.

Det är i alla fall livets gång, förlåt trädkramare som inte fattat det…


HAHAHAHAAHAHHAHAHAHAHAHA!!!
Jag tillhör inte en av dom där trädkramar extremisterna som Paow kränker men jag är väl inte lika trångsint som Paow för det.
Om expediten hade sagt att pälsen från den här jackan inte är framkallad genom djurplågeri hade du trott på det också då eller?
Och det kallas hallal kött när man tömmer djuren på blod och det är något muslimerna sysslar med. Läsa på lite bättre innan du stödjer djurplågerovärlden nästa gång kanske? För hur mycket du än vrider och vänder på det så stödjer du industrin du påstår att du föraktar.Punkt.

Inga kommentarer: