lördag 16 oktober 2010

hej och välkommen till min nya verklighet som barnflicka.

intervjun gick som smort och nervositeten släppte såfort dörren öppnades. jag klev in en judisk familjs verklighet med 3 barn. Efter två minuter i huset kände jag mig som hemma. 3 minuter senare sitter ena ungen i mitt knä och babblar massa och pojken var lika besatt av harry potter och ost som jag.

imorgon kliver jag in i mitt nya rum (läs: ett loft på övervåningen med en suite badrum.)
Detta kan gå fel på många sätt men jag håller tummarna för att det inte döljer sig ett par galningar bakom deras älskvärda yta.
Nu blir det att plugga judisk lära. Här har vi alltså en familj som följer det judiska lagarna till punkt och pricka och dom har separata diskmaskiner och diskhoar för kött och dairys. hjälp.

Inga kommentarer: