tisdag 19 oktober 2010

klockan är 23.15 och jag är way pass bed time. för en vecka sedan låg jag sömnlös till fem på morgonen och numera däckar jag 22.00 på kvällarna utan problem. tog dock en öl med camilla ikväll så det rubbade mitt sömnmönster. dags att sova. over and out.

nej. jag vill ha svar. min familj är judar och följer alla lagar dvs inga kombination av mjölkprodukter och kött får ske. dom har alltså ett enormt kök (älska) med dubbla utgåvor av allt såsom diskmaskin, diskbänk, diskho, tallrikar, bestick, kastrull... ja allt. Man får alltså inte tillaga kött på mjölk bänken etc etc. nu till mitt mysterium. man får inte diska kött tallrikar eller mjölk tallrikar tillsammans MEN man kan värma upp kött i mikron och strax därefter slänga in mjölkprodukter. Hur går det ihop? Snälla. Kan nån svara. Jag blir frustrerad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Eftersom att det är en glas"bricka" i micron så kan man tillaga både mjölk och köttprodukter där i, precis som du kan använda dricksglasen till både mjölk och kött, glas is pareve (både och).