tisdag 11 januari 2011

skrollar ner sidan på aftonbladet och blicken fastnar på artikel som lyder: snygga kvinnor får döttrar.
( en timme tystnad av häpnad )

öh.?!?! Vad är detta? Har aftonbladet seriöst skrivet en artikel om att snygga kvinnor får döttrar? Nu är jag så trött på utseende hets och smala kroppsideal att jag kräks på allt som har med utseendefixering att göra. Det finns tusen bättre saker att göra än att forska i varför man får en dotter eller son OCH därefter skriva en artikel om detta. Får man en dotter så får man och får man en son så får man. Måste 2000-talet gräva fram svar, funderingar och teorier om allt?
"Fula" kvinnor får döttrar och "snygga" kvinnor får döttrar. Sen har jag växt upp i tron om att det är karlarnas små soldater som avgör könet inte kvinnans utseende. Men det kanske är lite gammalmodigt av mig att tro något sådant?

Förlåt, nu ska jag gå och spy och titta i spegeln och se om jag kommer få en dotter eller son!

Inga kommentarer: