måndag 28 februari 2011

jag/vet/inte

inatt var en mycket konstig natt.
klockan är 10.00 och jag har två fem åriga flickor som leker i rummet bredvid och stereon är på högsta volym. jag är helt tom på känslor, som jag alltid är när jag vissa nätter ligger och gråter åt det förflutna. jag gråter mest för att jag blir så fruktansvärt förbannad på mig själv att jag inte kan låta det förflutna var överstökat utan istället ältar allt som hänt, tänker, funderar, blir ledsen, ensam och miserabel. när allt ältande var klart och jag var så trött att jag knappt kunde andas fick jag sjukt ont i magen, sån där magont man får när man blir magsjuk, när magen sväller upp som en ballong och man mår så illa att man sitter hukad över toaletten för att invänta helvetet. men helvetet bröt aldrig ut, tur det för jag var alldeles för trött för att gå till toaletten. sen började jag frysa. två täcken, två långkalsonger och en tjocktröja senare låg jag fortfarande och skakade av frossa. jag blev yr i bollen och svamlade i flera timmar. när klockan var runt 04.00 somnade jag och vaknade tre timmar senare och mådde bra.
någon som kan förklara detta?

imorgon börjar besökshetsen från Sverige och det behövs verkligen! Min hjärna orkar inte gå på sparlåga längre och jag behöver min fantastiska vänner precis just nu!

Inga kommentarer: