lördag 10 september 2011

demi vegetarian.

har känt mig väldigt yr, hängig och lite efter på senaste. har varit helt säker på att det inte är järnbrist då jag anser att jag får i mig supermycket järn varje dag. så glider jag runt på nätet och kollar upp vad man behöver äta extra när man är vegetarian. 80% mer än köttätare visar det sig. 80% mer järn, protein, vitamn B12, C-vitamin... listan blev lång. Så ofrivilligt läser jag igenom järnbrist symptomen och mer än hälften stämmer in. Väldigt besynnerligt tycker jag då jag fortfarande står fast vid att jag får i mig mycket järn, men icke. Det enda järnet jag får i mig är dom där två äggen jag trycker i mig om mornarna, men det räcker inte långa vägar efter som jag är veg.
Så här har jag gått runt i flera veckor och trott att jag haft en tumör eller något, pga av håravfall, stickningar i armar och ben, dimmig syn, yrsel och allt möjligt.
Kan meddela att min hypokondri försvann i ett svep i och med min flytt men ovanstående symptom ger mig all rätt att nojja över cancer. Men nu var det bara järnbrist. Så nu sitter jag med en monster skål full med nötter och påbörjar min kamp gentemot järnbristen. Lusläser vegetarian sidor om konkreta tips för att undvika protein-enzym-järn brist och gudarna vet vad för skit man måste trycka i sig för att bli normal igen.
Kan det inte bara finnas ett piller som innehåller ALLT vi behöver?

Sen har jag ju tydligen lyckats ganska bra med att hämma intaget av det lilla järn jag fått i mig, för tydligen så hämmar mejeriprodukter upptaget av järn och jag knarkar ost i kopiösa mängder varje dag och att dricka te och kaffe vid måltider ger samma effekt.

Jag orkar inte.

Inga kommentarer: