torsdag 8 september 2011

idag har jag lyckats vara obehagligt o-produktiv. gick upp halv åtta. fixade frukost åt barnen, byta sängkläder och sedan kröp jag ner under mitt varma täcke i mitt iskalla rum. sov till klockan 12, gick ner och fixade lite lunch och somnade sedan om till klockan 14.30. huvudet gör ont, kroppen är som gele och jag vill sova mera. olyckligtvis är päronen borta ikväll så jag måste leka mamma på 100%. jag har inget emot att laga mat och sånt. men orka bada dom, läsa godnattsaga och sen lägga dom. suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck.

jag återkommer när helvetet är överstökat om jag inte dött av en hjärtattack på vägen.

vad är skillnaden på en hjärtattack och en hjärtinfarkt förresten? eller är det liksom "en kär sjukdom har många namn"?

2 kommentarer:

Din syster sa...

Hjärtattack kan de vara vad som helst ang hjärtat. Man använder oftast inte det ordet alls....!


Hjärtinfarkt e det rätta ordet för då har en blodpropp fastnat i hjärtats kranskärl och gör att hjärtat inte får syre då får du en hjärtinfarkt.

. sa...

Oj, det visste jag faktiskt inte!!! :)