tisdag 6 december 2011

jag blir så jävla förbannad. för att få börja arbeta på mitt jobb så måste jag ha ett NI nummer. den enda lediga tiden är på torsdag klockan 14.00. den eftermiddagen har jag hand om lilltjejen så jag skickade ett mess till mamman och frågade om hennes mamma kunde barnvakta Maayan medan hon sov så jag kunde gå på detta möte, andra lediga tiden var inte förrän i januari nästa år och jag måste börja arbeta så fort jag kan så jag kan verkligen inte vänta. jag sa också att jag kan ta med mig Maayan till mötet om hennes mamma inte kan, eftersom det är superviktigt att jag får mitt NI number så fort som möjligt. Då svarar hon att NEJ det går inte för Maayan måste sova sina två timmar på eftermiddagen. Men för några veckor sedan hade jag Maayan på torsdagsförmiddagen, då jag egentligen städar, och så tog mormor hand om Maayan på eftermiddagen så jag kunde städa. Då var det okej att hon inte sov sin tupplur men nu är det inte okej. Vad fan ligger logiken i det? Det är okej att hon inte sover bara huset blir städat, men det är inte okej att hon missar sin sömn så jag kan få gå på ett superviktigt möte så jag kan få börja jobba.

Fyfan säger jag bara.

Inga kommentarer: