måndag 23 januari 2012

massa gnäll.

åh nu har jag en sån där jobbig hemlängtan. jag saknar alla mina vänner så det gör ont inom mig och jag ställs än en gång inför frågan. vad gör jag härborta när människorna som älskar mig finns i Sverige? så länge jag låter den frågan vara ytlig så blir jag deprimerad, men grubblar jag vidare och tänker på att förutom vännerna så finner jag fortfarande sverige tråkigt så förstår varför jag är här och dom där.
men dessvärre har jag skaffat ett jobb där min fritid inte längre existerar så då undrar jag varför gör jag det här? jag jobbar varje helg och dom dagarna jag är ledig så jobbar alla andra och jag vaknar ensam i sängen i en tom lägenhet och så gör jag tråkiga hushållsysslor för att fördriva tiden.

jag vill så gärna börja plugga. så gärna så gärna. men i detta jävla kukland ligger tuition fees på nästan 70 000 kr per termin och dom summorna kan jag inte hosta ur mig på en dag liksom. sen att få CSN stöd kan jag glömma eftersom jag redan har en CSN skuld att betala av och jag tänker inte bygga på den ytterliggare.

jag måste komma på nåt annat att göra för denna vardagstristess driver mig till vansinne.
hejhå ångetstå.

Inga kommentarer: